Monday 28 January 2013

Saya Tak Lembik!

Geram sangat-sangat hari ni. hmm. Bukannya sebab elaun yang belum masuk. Tapi sebab layan perasaan ni.

Memanglah diketahui sejak zaman azali lagi yang wanita ni memang lemah lembut, ayu, dan perlukan perlindungan daripada seorang insan bergelar lelaki. Tapi hari ini saya geram sungguh! Sakit hati! Ataupun lebih tepat lagi bolehlah saya simpulkan saya terasa sangat-sangat dengan beberapa rakan guru pelatih ni. Yang jantinanya LELAKI.

Setiap petang, kami akan main bola tampar. Dengan beberapa kawan yang lain. Biasanya batch sayalah yang ramai main. Pemain tetap antaranya Floe, Imran, Hafiz, Akmal, Cici, Lyeen, Aida, Syuhada, Suriani, Zulhilmi.. Yang lain kadang-kadang ada, kadang-kadang takde selama berminggu-minggu. Oya, pagi ni juga kami ada bermain. Seawal jam 8.30 pagi kami dah main. Sebab hari ni cuti THAIPUSAM. hihi. Hingga jam 10.00 pagi juga kami main. Best kan kan kan? :D

Back to the topic! Kita kembali kepada sesi riadah petang tadi, yakni jam 5.30 petang sehingga jam 7.00 petang. Sepanjang masa main tu, memang hari ni gegurls ramai yang turun, termasuklah Suriani, Syuhada, Lyeen, Aida, Memiey, Cici, Floe, Nik, Mia.. Mula-mula tu memang semua main.. Happy je. Siap gelak lagi. Then boboys masuk. Ramailah boboys tu. Tiba-tiba permainan jadi semakin best, tapi saya semakin geram.

KENAPA? 
MENGAPA? 

Sebab ada sesetengah pemain tu TAK HARAP langsung dengan players perempuan. Sampai TAK BAGI BOLA, tak bagi CHANCE nak pukul,REBUT BOLA yang patutnya aku punya bola weiiiiiii. HOIIII ! Kau ingat tu bola kau ke? Gelanggang kau ke? Game kau ke? Kami turun nak mainlah cik abang. Bukannya nak memenuhkan gelanggang tu je. ee. SEDIH!

Agaklah kan kalau nak main macam tu. Nak kata kami semua lembik, kau salah bang. Kau salah besar JO!!!! Saya tak lembik! Kau bagi deras macam mana, kalau kau trust dengan saya, saya boleh ambil!!!! BOLEH PUNYA! eee. sedih. Aida pun boleh je ambil bola deras. Syuhada pun! Lyeen pun! Kenapa jadi begini? Orang yang mula-mula excited nak main jadi tak semangat. Sebab rasa macam patung je dalam court tu.

# saya suka sangat kalau makin ramai yang nak turun main bola tampar. Tapi kalau main macam petang tadi tak bestlah. Sepatutnya bro, kau ajar kami yang wanita-wanita tough ni cara bermain yang hebat dan mantaps! Bukannya SYOK SENDIRI!
~ Tak marah, just sakit hati.

No comments:

Post a Comment