Thursday 17 January 2013

TANGGUNGJAWAB

17 Januari 2013.
Khamis.
3.02 Petang.
Dewan Za'Ba IPG Kampus Bahasa Melayu

Satu lagi tanggungjawab baharu kini tergalas di pundakku.
Ahli JAWATANKUASA PERWAKILAN PELAJAR.
Biro? Masih belum diketahui. Tapi sesungguhnya saya berharap saya akan memegang jawatan dalam biro kesukanan. Mudah untuk merancang aktiviti-aktiviti. Kan?

Sesungguhnya semester ini akan menjadi sangat sibuk.
Banyak tanggungjawab yang perlu saya pegang.
Selain bergelar guru pelatih, selain bergelar anak, selain bergelar sahabat, selain bergelar umatNya, saya juga memegang beberapa jawatan lain.
Dalam kelas PISMP 3D, saya merupakan BENDAHARI kehormat.
Dalam unit beruniform KADET REMAJA SEKOLAH, saya merupakan PENOLONG KETUA KAPTEN.
Dalam RUMAH SUKAN PENDEKAR (KUNING), saya juga merupakan PENOLONG KETUA RUMAH SUKAN.

Fuhh. Banyak kan? Dan sesungguhnya saya sangat risau saya akan gagal dalam melaksanakan tanggungjawab-tanggungjawab ini. Silap langkah, semua kepercayaan ini akan hilang. Perkara itulah yang sangat saya takuti. Tuhan, bantu saya agar tidak tewas dalam menjaga kepercayaan orang-orang di sekitar saya terhadap saya. Amen.

Berat. Padat. Banyak. Saya susah hati sebenarnya. Tapi saya yakin, sekiranya saya melakukan segala-galanya dengan ikhlas dan gembira, maka semuanya akan dipermudahkan olehNya. Thanks kepada semua sahabat yang menyokong saya, meskipun sejujurnya saya ni sangat banyak kekurangannya.
Kepada Lyeen, Suri, Aida, Memiey, Jaelle, Syuhada, Cici, Eva, Izzat, Moriss, Shahlan, Melviah, Cecile, Martina, Fiza, Kak Qila, Kak Jessica Tan, Jessie, Kak Ain, dan ramai lagi sahabat yang selalu memberikan kata-kata semangat kepada saya. Thanks sahabat.

Last but not least, saya sangat-sangat bersyukur dipinjamkan sebuah keluarga yang sangat menyayangi saya. Mama, Papa, Putik, Miming, Giyuk, Kintung, Gobou, Guna, Icha. Especially to my MAMA ! She encourages me to take part in everything.Thanks thanks thanks thanks thanks love.Thanks GOD ! Thanks ! I love YOU !!!

# semoga tanggungjawab ini mengajar saya untuk menjadi lebih baik. Sehebat apapun cabaran yang saya akan hadapi, saya tahu, HE's with me! Thru bad thru good! Amen.

No comments:

Post a Comment