Wednesday 23 January 2013

BOLA TAMPAR

Beberapa hari yang lalu, saya mesej beberapa kawan saya ni. Ajak main bola tampar. Dalam 11 oranglah rasanya saya mesej. Then semua reply kecuali seorang kawan ni. Oya, kami memang dah tak bermesej sudah. But then, I thought just a single text tak akan merosakkan apa-apa pun. Tapi.. hmm.

Lepas tu on the way ke gelanggang bola tampar tu, saya pun berceritalah dengan gegurls saya tentang perkara tu. This is our conversations.

Me: Saya mesej c ***** ajak dia main bola tampar. hihi. Comel kan?
Aida: Astaga. Kau mesej dia?
Me: Yala. Kenapa? Kawan bhaaa. *senyum confident*
Aida: Kau tidak malukah?
Suri: Yaa. Kau tidak malu? *mata dua-dua renung saya*
Me: Eh. Kenapa pula maw malu? Bukannya saya cakap benda lain pun. Ajak main bola tampar saja.
Aida: Kau tidak sakit hatikah?
Me: Ehh. Uhmm. Tidak. Astaga! Saya nampak desperate ka? Astaga!
Suri: Ya. ee. Bego juga kau ni kan floe? 
Aida: A'ah. Nampak macam kau yang terhegeh-hegeh ni. Padahal dia bukan layan kau pun.
Me: Dia memang benci saya la tu kan? *Senyum sedih*

Selalu saya berfikir positif, yang mungkin kau takda kredit or sedang tidur or what so ever. Tapi bila fikir-fikir balik, your actions shows everything bha kan. 

I just wish that we can be a good friend once again. Guess what I'm asking is too much. Perhaps.. Perhaps, you hate me so much, and you just hope that we never met. 

I cried again, but then I promise myself, let this be the last for you. I hope I will hold tight to my own promises. You see, crying was just so useless.

# one fine day, you will forgive me. One fine day. Till then, God bless you always, friend.
 

No comments:

Post a Comment