Saturday 26 January 2013

SAYA KUAT !

Hari ini, sehingga jam 9 malam tadi, saya bersendirian dalam bilik. Room mate saya ke Perak, menghadiri kenduri kahwin kawan satu batch mereka, merangkap kakak seniorku dan kakak satu aras. Hehe. Tahniah kak Duratul Kameena dan abang Khalil Zaini. Kedua-duanya merupakan seniorku, dan kedua-duanya pengkarya, yang gah namanya di IPG KBM.

Maka sepanjang saya bersendirian itu, secara tak sengaja saya terjiwang sendiri. Listening to this AWAN NANO by Hafiz, maka saya tiba-tiba rasa sayu. Hoiiiii. Apa kaitan? Haha. Tak tahu. Sungguh tak sedar dirinya saya. Setakat lagu, ada beribu lagu lain yang orang tu dengar.

Ini semua POYO! Haha

Hampir ternangis, tapi syukur. For the first time rasanya, apabila rasa nak menangis ketika bersendirian dalam bilik yang saya dah kunci, I manage to control myself. Syukur syukur syukur. Kuatnya saya! Wow! haha. Sedih sangat-sangat sebenarnya. Tiba-tiba segala rasa tu datang balik. Rindu. Tapi.... tapi.. Saya berjaya menghalang diri saya sendiri daripada menangis. Congratulation Floe. You are moving on! And yes. I am moving on! :)

Maka saya ingin bersyukur kepada Tuhan kerana menguatkan saya. Sesungguhnya Dia mendengar keluh-kesah hati saya, kemudian menghantar Malaikat Penjaga saya untuk membisikkan 100000001 kesabaran, kekuatan, dan ketenangan. Sesungguhnya Tuhan, saya sangat bersyukur menjadi anakMu! Amen!

Semoga saya terus kuat untuk hari esok, esok, esok, minggu depan, bulan depan, tahun depan! Dan the next step yang saya perlu buat adalah mencuba untuk tidak menghindarkan diri apabila terserempak, ataupun apabila melihatnya dari jauh. Well, saya dan dia kan invisible. There shouldn't be any problem to do this. Kan kan kan Floe? Kau boleh! Trust yourself. Tak selamanya kau lemah macam ni hanya kerana seseorang yang tak layakpun mengganggu gugat sedetik pun kegembiraan kau!

# Siap dua buah sajak karya sekeping hati yang pilu. Ecececececehhhhh! Kelas kau Jah! haha. Sesungguhnya, Tuhan itu Maha Pengasih, Maha Memahami dan mendengar segala-gala tangisan dalam diri kita. Yakin! Amen!

No comments:

Post a Comment