Friday 22 February 2013

Atlit harapan cedera?

Hai readers yang singgah untuk entri ini.

Semalam saya terseliuh. Kenapa? Bukan kerana bersukan. Bukan! Bukan kerana buat aktiviti lasak. Tapi kerana asyik bercerita dengan kawan then tak sedar kaki pijak mana. huihuii. Tiba-tiba "aduii~!" terkeluar dari mulut saya. Dan bermulalah episod kaki ini sakit. Tapi mula-mula tu sekadar sakit sikit-sikit ja. Boleh pegi kelas lagi dengan comelnya. Siap gelak ketawa lagi. Tak sangka bila petang, lebam pula. Tapi tak teruk sangat.

Then petang tu, memandangkan saya asyik 'ketawa + aduh-aduh + ketawa lagi + adui-adui lagi', maka Aida, Suri dan Syuhada bertekad untuk meminta bantuan pakcik yang bertugas di pagar utama IB untuk menghantar saya. Oh terima kasih sahabat ! Terima kasih Pakcik yang baik hati. Yang tak bestnya, pakcik tu  siap ulang tayang cara saya berjalan dengan aduh-aduhnya sekali. hihi. I can't thank you enough pakcik! Baik sungguh. Siap membebel suruh pergi klinik lagi. hihi. Cakap pasal pakcik ni saya rindu Papa pula tiba-tiba :'(

And oh. Sungguh bila sakit macam ni, kebanyakan kawan-kawan tak percaya ataupun rasakan ini lucu. Termasuk pensyarah tumpang kenakan orang sakit ni hah. haha. Sungguh ceria orang-orang itu, dan I am thankful to have them. Selama ni kawan sakit saya just mesej saja, tak pernah datang melawat. hmm. Next time nak ubah dah. nak jadi kawan yang baik dan prihatin. Mesti lawat floe. kan? barulah kawan kita tu rasa lebih baik bila ada yang ambil berat. Thanks juga untuk Cik Lyeen yang tolong bungkuskan makanan. Thanks untuk Kak Wong dan Julia sebab dah pinjamkan ubat :) Thanks to Emma, Moriss, Mash, Naien, Eva, Izzat, Akmal, Casey dan banyak lagi yang lain yang wish me 'get well soon'. Appreciated! :)

BTW, bila saya bagitahu Mama saya yang saya terseliuh @ nolikad (Dusun), Mama saya siap gelak, siap marah, siap bebel. "Tu la. Tidak pandai duduk diam. Sengaja tu Tuhan mahu suruh kau duduk diam sikit" kata si Mama. I love you Mama! :'(

NEXT WEEK sukantara. huwaaa! Please God. Please. Sekurang-kurangnya bagi saya boleh berjalan dengan okey sikit, supaya saya boleh juga hadir masa sukantara. Ta nak hilang 3 markah untuk PENDEKAR. Please please !

Okey habis cerita. Atlit harapan yang dimaksudkan adalah saya. HAHA. Baik. Thanks for reading. Doakan saya cepat sembuh agar saya aktif semula. Rindu nak main bola tampar! Rindu nak menyibuk sana-sini. RIndu ! Tapi thanks God, tak teruk manapun kecederaan ini. Sakit siiiiiikit saja ! I love You God!

# jarang sakit. Maka bila saya sakit, si kawan semua hampir tak percaya. Sayang kamu sahabat!

1 comment:

  1. untuk menjadi atlit yg mantap perlu lalui semua ini seprti saya

    ReplyDelete