Friday 5 April 2013

05 APRIL 2013

Sekian lama menyepi, hari ini saya kembali melakar isi hati. Hai semua ^_____^ Thanks kepada yang sudi singgah dan baca entri-entri saya selama ini, dan kepada yang tak sengaja singgah, hai! Salam perkenalan dalam laman belogs dari saya, Floe si admin yang comel. hehe

Baiklah. Tujuan entri ini adalah untuk mengabadikan satu tarikh keramat bagiku. Eseseseseh! haha.

05 April 2012
 Setahun yang lalu.. Dan hari ini..
05 April 2013.
Setahun yang penuh suka duka, penuh resah gelisah, penuh tawa tangis, penuh tangis rindu.

Sempena tarikh ni, saya persembahkan satu sajak. Yang saya cipta saat menulis entri ini.

Aku, Tanpa Kau

Lalu berhembus satu bisik sayu
Dendang rindu masih setia berkumandang
Tak jemu menyapa hatiku
Terus hadir menemani resahku

Keluhan sekali lagi aku biar bebas
Dan satu senyum aku ukir
Ke langit arahku memandang
Cuba meminta sang rembulan tenangkan aku
hampa aku
sinarnya tak hadir dalam kelam aku saat ini

Sedetik aku pejam mata
Cuba aku lukis semula saat indah
Tika lafaz setia terukir
Tika pagar hati aku biar terbuka luas
Tika bahagia selalu ada

Sekejap cuma
Basah ruang hatiku
Luluh rasa ini makin terasa
Dan lelah rasa ini sembunyi 1001 sendu

Perlahan aku terdengar rasa itu retak berkecai

Perlahan aku tunduk
Lalu biar tangis akhirnya kuasai aku

# tak mudah. tapi kena paksa diri juga. :')

No comments:

Post a Comment