Friday 5 April 2013

Perempuan memang kena jadi SUPER LEMBUT eh?

It's great I didn't jump into you today. It would be awkward to pass by, with this teary eyes that stays with me the whole day.

Pathetic huh?

Yes.

Okey baiklah. Aku buat entri ni sebab nak bagitahu. Setakat ni sudah 6 orang yang tegur kekasaran personaliti saya.

"Sebagai bakal cikgu, ubahlah yang kasar tu. Tak manis nampak cikgu perempuan ni kasar-kasar."

"Florina, cuba jadi perempuan sikit!"

"Awak ni tak rasa awak ni kasar sangat ke? Cubalah berubah. Takpa. Pelan-pelan."

"Cuba jadi cikgu yang tak huha sana, huha sini. Kan bagus kalau cikgu perempuan ni ayu, pemalu, lembut."


EH? Macam mana ni? Aku rasa aku dah cukup ayu dah ni sekarang. huhu. Terai tanya Akmal. Hari-hari kot dia puji aku dah makin ayu. Kan Mal? Kan? 

Sebenarnya, jadi perepmpuan memang kena jadi ayu eh? Aku takleh nak bergerak cergas aktif jiwa bebas bagai eh? Aku takleh sikit-sikit nak ikut program itu ini eh? Takleh itu takleh ini eh?

Jadi aku nak jadi siapa?
Yang gegurls yang asyik diam, tersipu-sipu 25 jam sehari, tunduk, tak gaul ngan sesiapa, tak nak ikut apa-apa, tak buat apa-apa SEBAB AKU PEREMPUAN?

Aku berusaha jadi lembut, ayu, sopan santun.. Pemalu tu memang dah sedia ada. tapi kalau nak suruh aku terus jadi ayu-ayu tu 24/7, sorry. Aku memang tak boleh. 

Thanks by the way untuk semua teguran yang diberikan. ^___^

No comments:

Post a Comment