Tuesday 7 February 2012

:: FLOE dan Cerpen ::

BLUR !

Taaa daaa !

Beginilah muka saya sekarang..
Mulut terherot-berot.. Mata tajam merenung kertas.. Dahi berkerut 77 kali..

Dengan muka yang sangat blur,
saya bertanya kepada diri sendiri.
 | cik kak ! Kenapalah saya ini kurang cerdik dalam bab-bab cerpen ? |
Maka jawab diriku itu,
| Sebab cerpen-cerpen sebelum ini pun tak pernah siap buat :P |

Haaaaaaaah !
Sedihnya saya :(

Sebagai pelajar yang mengambil Major Bahasa Melayu di IPG Kampus Bahasa Melayu ini,
kami memang sentiasa ber-'kamceng' dengan karya-karya kreatif seperti ini..
Ada Sayembara Penulisan laa, 
menghasilkan buku-buku karya pelajar sendiri laa,
menghasilkan buku (novel, cerpen, puisi) sebagai tugasan kerja kursus laa..
Tapi tak apa ! Sebab saya memang minat pun ! :)

Baiklah..
Puisi sudah siap, meskipun sungguh tak puitis, tapi sekurang-kurangnya sudah siap :(

CERPEN ??

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ~

Tuhan, bimbinglah mindaku.. Agar mampu mencanai kreativiti untuk menghasilkan 
karya kreatif seperti ini.
Bimbing jemariku agar mampu menggerakkan tari cerpen di pentas Examination Pad ini ..

Ohhh..
Ilham oh ilham..
Sudi-sudikanlah menjenguk saya di sini..

Sesungguhnya Floe merindui dirimu :( -cheeewaahh-


No comments:

Post a Comment