Saturday 21 July 2012

Puasa si Floe : Cerita 1

Selamat berpuasa ! :D

Maka hari ini, 21 Julai 2012, bermulalah sesi berpuasa bagi umat Islam selama sebulan. Walaupun saya bukan Muslim, tetapi saya pun ikut puasa juga :) Last year, saya dapat mengikuti puasa sehingga hari terakhir, siap dengan sesi mengganti puasa lagi ! haha

So, hari ini, I mean, pagi ini, saya tak tidur langsung. Sebabnya ? Sebab petang semalam saya dah tidur sepuas-puasnya. Tak sengaja tertidur masa petang, selama berjam-jam. Terbangun saja, terus bersiap untuk berpindah bilik. menemani Tracey yang keseorangan kerana Memiey, rumate dia balik p Sarawak. Puasa pertama untuk Ramadhan ini, sudah semestinya setiap insan mengimpikan untuk meraikannya dengan insan tersayang. Semoga selamat kembali ke pangkuan keluarga dan juga kembali semula ke IPG KBM, sahabat ! :D

*Sigh*
Hari pertama puasa. Bersahur ala kadar sahaja kerana tidak tahu apa yang perlu dimakan. Kalau Cik Lyeen ada mesti dah macam-macam ada makanan tadi :D 
err. Disebabkan sahur tadi hanya ala kadar, maka.. sekarang saya lapar sudah ! Macam mana ney ? HAHA

Okey Floe.. Tahan.. Tahan.. Tahan.. alaaaaaa.. 12 jam saja pun :P
12 JAM SAHAJA ! hehe.
Well.. First day will always be the tough day ever when we're facing something new.
And it is first day of fasting month. So, it's going to be tough.
And I know I can do this ! HAHA

Today's plan ?
1. tengok movie
2. update blog
3. karaoke sendirian berhad
4. update bilik :D
5. update assignment
6. err. tidur ? :D :D
7. BAZAR RAMADHAN ! hehe

Today's quotes : If you want it, go for it. Challenge yourself. You never know what you're capable of if you never go across your comfort zone ! God bless !

No comments:

Post a Comment